page d'inscription

Moderators Needed!

page d'inscription

Postby martineb » 2:24pm, Tue 28 Sep, 2010

Bonjour à tous,
Ayant un peu de temps de libre et un esprit curieux, on m'a demandé de créer une newsletter pour une association. Le site hébergé chez ovh, tourne avec Joomla.
Pour créer cette liste de distribution j'ai choisi phplist (pas mal de doc en français). Pour le moment tout tourne pas mal, mais si je veux créer une page d'inscription (ou de désinscription) j'ai le message suivant :
Error: please make sure that index.php is your default document for a directory
If you have just installed PHPlist and get this message, make sure that your Apache configuration has somewhere
DirectoryIndex index.php index.html
or that at least index.php is mentioned before index.html
For other webservers please consult your manual to find how to make index.php be the default document for a directory.
Alternatively you can delete the file "index.html" in the lists directory of PHPlist
You probably want to be here or here.

quelqu'un peut il m'aider pour avancer... les fichiers cités existent, les mails tests partent bien, que dois je faire ?
merci de votre aide
martineb
phpList newbie

Re: page d'inscription

Postby H2B2 » 8:57pm, Thu 07 Oct, 2010

martineb wrote:Error: please make sure that index.php is your default document for a directory
If you have just installed PHPlist and get this message, make sure that your Apache configuration has somewhere
DirectoryIndex index.php index.html
or that at least index.php is mentioned before index.html
For other webservers please consult your manual to find how to make index.php be the default document for a directory.
Alternatively you can delete the file "index.html" in the lists directory of PHPlist
You probably want to be here or here.

Avez vous essayé de supprimer le fichier index.hml dans le repertoire example.com/lists ?
ref: http://docs.phplist.com/FrenchPhplistTroubleshooting
H2B2
Moderator

Return to French forum